Capelle Centrum 010 766 7000
Capelle Schollevaar 010 451 6144
Capelle 's-Gravenland 010 202 0496
Capelle Fascinatio 010 202 0207
Capelle Oostgaarde 010 451 8228
Rotterdam-Zuid 010 313 3985

Ga direct naar

Home Behandelingen Onze praktijken Spoed tandarts Inschrijven als nieuwe patiënt Contact

Veelgestelde Vragen

U kunt een afspraak maken via onze website, telefonisch of door langs te komen bij een van onze locaties. Online boeken gaat het snelst via de knop 'Inschrijven'.
Onze praktijken zijn geopend van maandag tot zaterdag. De exacte openingstijden per locatie vindt u op onze 'Locaties' pagina.

Afsprakenbeleid

Een afspraak afzeggen of verzetten?

Indien u uw afspraak wenst te verzetten of annuleren, verzoeken we u vriendelijk dit minimaal 48 uur van tevoren aan ons te melden. Afspraken die niet tijdig worden geannuleerd, alsmede niet nagekomen afspraken, kunnen voor 100% bij de patiënt in rekening worden gebracht. De hoogte van de nota is mede afhankelijk van de behandeling die we voor u hadden gereserveerd. We houden ons hierbij aan de wettelijke richtlijnen van de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit). Bij een telefonische annulering kunnen we uiteraard meteen een nieuwe afspraak voor u inplannen. Wij zijn u graag van dienst.

Indien er echt een dringende reden is waarom u niet in staat bent geweest om uw afspraak meer dan 48 uur van tevoren te annuleren, kan dit meestal in alle redelijkheid worden besproken. Echter indien de rekening vervalt of wordt verlaagd, dan betekent dit dat uw zorgverlener deze kosten uit coulance zelf op zich neemt.

Helaas komt het soms voor dat een patiënt bij de tandarts/mondhygiëniste zijn of haar afspraak niet nakomt. Dit kan zijn omdat de afspraak vergeten wordt, maar ook is angst voor de behandeling vaak de oorzaak. Wanneer een patiënt niet komt opdagen in de praktijk wordt meestal even afgewacht. Er kan natuurlijk onverwacht oponthoud (onderweg) zijn. Als blijkt dat de patiënt echt niet komt is het bijna in alle gevallen niet meer haalbaar een andere patiënt op te roepen. Dit was nog wel mogelijk geweest indien er minstens 48 uur van tevoren een bericht van afwezigheid zou zijn gegeven.

Als de patiënt niet op de afgesproken tijd voor de behandeling komt, maken wij toch kosten. Dit is dan ook de reden waarom wij een rekening sturen voor (minimaal een deel van) de gemaakte kosten van de verloren behandeltijd.

De Consumenten-bond en de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) geven aan dat de patiënt verplicht is om deze rekening te betalen. Omdat er geen zorg is geleverd, mogen zorgverzekeraars de rekening echter niet vergoeden uit de basisverzekering.